Blogger Widgets

Friday 6 July 2012

Mr. Secret Admirer

Salam kepada semua pembaca sekalian.  Berikut adalah sinopsis novel kedua novel saya selepas Begitu Takdirnya iaitu Mr. Secret Admirer...

       Mr. Secret Admirer mengisahkan dua orang lelaki Syed Redza dan Dr. Haziq Daniel (abang angkat Zureen) yang secara rahsia meminati seorang gadis yang sama iaitu Zureen.  Walaupun kedua-duanya menyukai Zureen, seorang jururawat peribadi kepada Syed Redza, secara rahsia, tetapi cara mereka menyukai Zureen adalah berbeza.
         Zureen, seorang gadis yang cantik dan baik tetapi bersikap agak 'lurus' apabila melibatkan soal cinta.  Lurus di sini bermaksud dia tidak dapat membezakan antara perasaan kasih sayang antara sesama saudara seislam dengan perasaan kasih sayang yang timbul disebabkan perasaan cinta akibat dari latar belakang hidupnya yang hanya bergaul dengan rakan-rakan perempuan sahaja dan satu-satunya lelaki yg rapat dengannya adalah abang kandungnya sendiri, Zahin.
          Jarak jauh yang memisahkan Zureen dan abang kandungnya, menyebabkan dia kesunyian.  Perkenalannya dengan Dr. Haziq semasa dia menjalani latihan praktikal telah sedikit sebanyak mengubati kesunyiannya.  Namun, dia hanya dapat menganggap Dr. Haziq tidak lebih dari seorang abang.  Dr.  Haziq pula tidak mampu mengubah status hubungannya dengan Zureen walaupun dia sendiri berperang dengan perasaan cinta terhadap Zureen kerana bimbang akan kehilangan gadis itu.
        Syed Redza, seorang lelaki yang telah berubah sikap menjadi peradang, angkuh selepas sedar dari koma akibat dari kemalangan jalan raya yang dialaminya.  Kemalangan yang berpunca dari pertengkaran Syed Redza dengan tunangnya, Lisa hingga menyebabkan ikatan pertunangan mereka terputus.  Insiden itu juga telah menyebabkan Syed Redza berdendam dengan perempuan.
       Zureen berusaha untuk memulihkan keadaan fizikal dan mental Syed Redza kerana dia telah berjanji dengan ibu Syed Redza, Datin Raja Fatimah.  Pelbagai liku-liku yang terpaksa dihadapi Zureen dalam usaha untuk memulihkan Syed Redza.
       Dapatkah Zureen memulihkan kembali Syed Redza?  Dapatkah Dr. Haziq menukar status hubungannya dengan Zureen dari hubungan abang adik kepada hubungan cinta?  Bagaimanakah cara kedua-dua lelaki ini untuk mendapat cinta Zureen?  Adakah kedua-dua lelaki itu mampu meluahkan perasaan cinta mereka kepada Zureen? Bagaimanakah penerimaan Zureen? Jika mereka dapat meluahkan, siapakah yang akan menjadi pilihan Zureen?
       Untuk mengetahui jawapan kepada persoalan-persoalan tersebut, ikutilah kesudahan novel ini,          MR. SECRET ADMIRER.....

Setinggi penghargaan kepada pembaca setia.....


Love & Kisses

SHILA ALISH









2 comments:

HAKCIPTA TERPELIHARA: KARYA ANDAI ITU MILIKNYA ADALAH HAKMILIK ROSILA BT RAHMAN